Springtime!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nagila Koster - WaarBenJij.nu Springtime!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nagila Koster - WaarBenJij.nu

Springtime!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nagila

08 September 2009 | Australië, Sydney

Hayhay lieve thuiszitters,
Hoe gaat het daar in Nederland? Gaan jullie op naar herfst, regenachtige dagen en natte sokken na fietsen in weer en wind, wij gaan hier op naar de zomer! De dagen worden weer langer en het is warmer, heeerlijk! Op school is het nog steeds geweldig ik heb het heel erg naar m'n zin. De lessen zijn uitdagend en interessant en onze turorialgroep is zoo leuk! we hebben de grootste lol in class, vooral ook met het proberen te lere van elkaars taal.. zo kan ik je nu vertellen wat bijv 'lekker kontje' in het zweeds is en meer van dat soort dingen. Hi-la-risch. Natuurlijk hebben we het ook over serieuze dingen en laatst werd echt duidelijk hoe we hier als een familie met elkaar omgaan toen een jongen uit onze tutorial echt in financiele problemen zat tot het punt dat hij geen eten meer kon kopen voor hem en z'n vrouw en dochtertje, die allemaal vanuit Nieuw-Zeeland meegekomen zijn. Onze hele klas heeft geld bij elkaar gelegd, niet veel want we zijn allemaal maar arme studenten, maar bij elkaar een behoorlijk bedrag zodat hij weer door de maand heen kon komen. Ook m'n huis is hartstikke gezellig nu we een nieuw huisgenootje hebben, de sfeer is een stuk beter en 12 stockfarm avenue voelt echt als thuis.
Misschien vinden jullie het leuk om te weten hoe m'n week eruit ziet?
Maandag: werken bij Paul op kantoor. Hij komt me ophalen om ongeveer kwart voor 9 en dan gaan we naar zijn kantoor in Toongabbie waar ik wat administratieve dingen voor hem doe. Eigenlijk wat er ook maar moet gebeuren voor klusje, ik doe het, dus brieven schrijven, quotes voor klanten of documenten filen. Nou hele dag op kantoor dus tot 5 uur en dan lekker naar huis, hij levert me ook weer thuis af dus ideaal! Ik heb het zo onwijs getroffen dat ik gewoon een baan heb want ik weet dat er behoorlijk wat studenten zijn die hopeloos zoeken naar een baan maar niks kunnen vinden.
Dinsdag: Mijn lessen beginnen op dinsdag pas om 11.45 dus ik heb heerlijk de ochtend vrij! ik slaap altijd tot half 10 en dan hardlopen in het park! daar ben ik heel trouw in want het is mn enige workout in de week, ja schandalig ik weet het dus ik ga wel wat meer renuurtjes in proberen te bouwen maar het is drukdruk. Dus mn sportmorgen, lekker douchen thuis (al mn huisgenootjes op school) en ontbijten en dan school. Ik heb les tot 5 en dan om de week 's avonds connectgroep, soort bijbelstudiegroepje met hartstikke leuke meiden bij mij om de hoek en de andere week gewoon vrij om mn assessments te maken, of natuurijk mn site te updaten zoals nu.
Woensdag: Dit is mn langste dag, ik heb les van 9 tot half 6, gelukkig wel een lange break van 10 tot 11.45, dus koffietijd met mn tutorial groep meestal en dan 's middags 2 lectures, church history en new testament, full on, mr wel intressant!
Donderdag: Sisterhood in de morgen, alle vrouwen in de kerk komen samen voor een superleuke ochtend, ik zit in het hostingteam dus moet rondlopen met schalen raisintoast en fruit en proberen het iederee naar de zin te maken. De ochtenden zijn altijd heel goed! gewoon een soort kerkdienst met alleen mr vrouwen hartstikke gezell! 's middags heb ik fieldwork, ik doe wat administratieve dingen voor Sam di Mauro, de zondagochtend pastor, op kantoor. Ik zit dus weer op kantoor, mr niet zo lang hoor, meestal ben ik om 3 uur ofzo wel klaar en dan lekker naar huis. Soms met mn huisgenootje naar de bios of andere leuke dingen zoals brownies bakken, pokeren, films kijken, ik verveel me geen moment hoor!
Vrijdag: Begin al vroeg, 8.30 en heb les tot 4. De hele dag tutorials, dus met m'n eigen leuke klasje. Je hebt dus lectures, met heel veel mensen bij elkaar, stuk of 100/150 en dan heb je tutorials met een klein groepje, stuk of 25. vrijdag is altijd wel gezellige dag en 's avonds is er ook altijd wel een feestje of iets anders leuks aan de hand.
Zaterdag: Weekend!Vaak op zaterdag doen we iets met de Nederlanders, we hebben een hartstikke leuke groep Nederlanders hier en dr zijn er altijd wel een paar die willen meeten op zaterdag om te zwemmen/tennissen/picknicken of whatever. en 's ochtens natuurlijk uitslaapochtend dat begrijp je wel. Zaterdag is ook een dag voor schoonmaakklusjes en was draaien, huishoudelijke nonsens:D Soms ga ik zaterdagavond naar de kerk, soms niet ligt dr aan of ik zin heb :)
Zondag: 's Ochtends al vroeg naar de kerk, om 8 uur want ik serve in het family area, waar ik een beetje met families moet connecten, opruimen en zorgen dat alles goed gaat. Na de dienst is het chilltijd! afgelopen zondag heb ik de hele dag in de zon in de tuin gelegen, of ik ga op bezoek bij Paul en Annemarie en de kids of er is een bbq van de een of ander. En 's avond weer church om half 5 moet k er zijn want zit in het new christians team. De zondagavonddiensten zijn altijd heel goed! Ik wou echt dat ik jullie allemaal een keertje mee kon nemen om te laten zien hoe het is, want ik weet zoiezo dat jullie geeeen idee hebben hoe het in het écht is, zoo vet! en dan na de kerk lekker eten koken met huisgenootje, skypen met mams en paps, feestje hier of daar, assessments maken of whatever..
en dan is het weer maandag, kantoordag! Ja dat is mn weekje dus!
Ik hoop dat het goed met jullie allemaal gaat en tussen alle drukte door heb ik ook nog tijd om jullie te missen hoor! ik verlang wel weer terug naar Nederland en heb heel veel zin straks om met sintrklaas, kerst n oud en nieuw thuis te zijn! Alle liefs van de wereld xox mij

  • 08 September 2009 - 12:47

    Iris:

    hé girl!
    klinkt weer leuk zeg :) lekker genieten daar in die zomer he!
    veel liefs vanuit het zonnige limboland! xxx

  • 08 September 2009 - 14:03

    Jeanine:

    ooh nagila wat leuk om allemaal te lezen! wij zitten nu ook nog (heel even in de zomer, heerlijk! XXX

  • 08 September 2009 - 16:59

    Lau:

    jahh ik heb dr ook zin in als je dr weer bent met sinterklaas kerst en oud&nieuw.. maar klinkt goed joh, zo'n weekje! wel lekker volgeboekt ook! maar gelukkig met genoeg leuke dingen! :) nou nagiel geniet ervan en tot snel, 3 maandjes!! xxx

  • 08 September 2009 - 20:51

    Corina:

    Leuk om te lezen hoor hoe je week eruit ziet.
    Ga je je niet teveel thuis voelen daar?

  • 08 September 2009 - 22:26

    Lot:

    jeetje topdrukte! maar lachen joh, je hoeft je dus echt geen moment te vervelen! klinkt echt onwijs leuk! ben ook echt benieuwd hoe sydney's nightlife daar in elkaar steekt hahah.. maarrehmm veel liefs nog even uit leiden, binnenkort uit amsterdam ;) xx

  • 09 September 2009 - 17:17

    Emma:

    Hallo hé, jij weet je week wel vol te plannen :P maar klinkt wel erg gezellig allemaal! xx

  • 15 September 2009 - 20:27

    Rudi:

    He nagila

    gaaf dat het zo gaat
    je baan enzo!
    Veel zegen Groet Rudi

  • 20 Oktober 2009 - 17:27

    Leni&Nico:

    Dag Nagila, Leuk je werelwijd weer te kunnen volgen, en op de hoogte te blijven.
    Volgens ons heb je het daar best naar je zin. Te gekke leeftijd-genoten, en niet te vergeten een geweldige kerk als thuis. Ik heb daar laatst een gedicht over gemaakt.

    proeftuin
    van Gods liefde
    uitnodiging
    om deel te nemen
    overgeplant te worden
    van de duisternis
    naar het licht
    van dag
    tot dag
    vernieuwd worden
    naar Zijn beeld

    proeven
    van Zijn genade
    in Zijn koninkrijk
    de sprakelende
    nieuwe wijn
    nu al
    in Zijn proeflokaal

    Lieve groet van ons beiden.

  • 30 Januari 2010 - 09:09

    Pappa:

    lieve Nagila,

    Misschien moet jij ook maar weer eens gaan schrijven over je belevenissen.
    'k Las net een reisverslag van Bert vd Kraan die zit in India met een groep mensen vanuit de gemeente het vaderhart om waterputten te graven en te evangeliseren. 'k ZIe uit naar je verhalen en anders skypen we weer gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nagila

Actief sinds 10 Juli 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 16760

Voorgaande reizen:

15 Juli 2009 - 31 Juli 2010

Hillsong International Leadership college

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: