first hot xmas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nagila Koster - WaarBenJij.nu first hot xmas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nagila Koster - WaarBenJij.nu

first hot xmas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nagila

27 December 2008 | Australië, Sydney

Jaaaa eindelijk is het dan kerst! tsjonge jonge wat is dat gek zeg in de hitte.... kheb toch niet echt een ECHT kerstgevoel gehad, maar dat geeft allemaal niks :)
We hadden afgelopen weekend in de kerk de xmas spectacular, een hele grote kerstshow zeg mr wat ook echt onwijs professioneel werd aangepakt.. het was zoooo gaaf! superdesuper mooi, ik heb m dan ook twee keer gezien en de tweede keer was ie nog mooi! wat een show wat een show!
dus ja toen begon ik toch wel een beetje zin te krijgen in kerst.. eerst had ik er een beetje een hard hoofd in, je weet wel zonder kerstonbijt, uitgebreid kerstdiner en alle andere dingetjes die echt zo 'thuis' en kerstachtig' zijn.. maar nee die show maakte alles goed..
Natuurlijk werd het nog beter toen ik Iris op dinsdagochtend van het vliegveld kon gaan halen.. Ik samen met Ricky op de train nr Sydney en eindelijk was ze daar dan :) heeeeerlijk om weer iemand van thuis om je heen te hebben, lekker te roddelen en te lachen en gewoon vriendinnendingen te doen..! Tsjongejonge wat een feest! Dinsdag hebben we niet echt zo veel bijzonders gedaan, Iris was natuurijk moe van de reis en alles, dus lekker filmpie gekeken en op de bank gehangen 's avonds..
Woensdag hebben we een beetje met de kids gespeeld, nr t park geweest, en nog wat geshopt..'s avonds was het xmas eve dus zijn we naar de kerk geweest. Mooie dienst met allemaal christmascarols, en ik moet echt zeggen: al die kerstliedjes zijn in het engels 10x mooier hoor!! wat is dat nederlandse kerstgebrabbel daar saai en ouderwets bij, anyway misschien was dat ook omdat Darlene Zsech zong, wat natuurlijk een internationale beroemdheid is.
Na de kerstavonddienst zijn Iris en ik met Tim, een van de nederlandse studenten hier, mee naar huis gegaan. Er was ook een vriend van hem en nog een paar nederlanders, was erg gezellig!
Toen donderdag, kerstochtend!! D'r lagen allemaal pakjes onder de boom, ook voor iris en mij, dus dat was echt heel leuk! omstebeurt een pakkie openmaken, ik ben gruwelijk verwent door de kerstman (oftewel Paul en Annemarie) dus ja echt een feest! 's middags gingen we naar een tante van Paul, Iris en ik ook mee, waar nog 23 andere familieleden waren, een behoorlijke groep dus, en dat was ook top! Iris en ik werden heel makkelijk en vriendelijk door de hele familie opgenomen, we kregen zelfs een doos bonbons als cadeau, en toen hadden we lunch buiten in de tuin.. wel ff wennen hoor, we zijn zo gewoon om binnen te zitten met hot chocolate en kou buiten, mr nu hadden we een lekker zonnetje, salades en een koud colaatje...
's avonds kwamen Jelte, een nederlandse student hier, en z'n vriendin bij ons kerstdineren. Alhoewel na die grote lunch van 's middags hadden wij niet echt honger meer, dus we hebben het ook gewoon met salades gedaan en toastjes met brie :) het was super gezellig! Jelte en z'n meisje komen allebei uit Sneek, dus die hebben natuurlijk een klik met Annemarie, die ook uit Sneek komt. We hebben nog tot half 1 's nachts buiten gezeten en gekletst... wat een kerstdag! raar, maar errug leuk!
Vrijdag was het boxing day, Iris en ik hebben lekker uitgeslapen en gewoon een beetje gechillt, niks bijzonders gedaan, ff naar het park gelopen, in het gras gelegen, naar de mac gefietst, mc flurry gehaald en 's avonds in bed filmpie gekeken..
Vandaag, zaterdag, zijn we vanochtend samen met Tim en Thijs (Tim die nederlandse student en Thijs een vriend van hem die over is vanuit Nl voor een paar weekjes) naar Parramatta vertrokken, om vanuit daar de Ferry naar Circular Quey te nemen, oftewel Sydney!! Je vaart dan prachtig met de boot zo onder de harbour bridge door, Sydney binnen, dus dat was meteen ook een mooi tochtje voor iris om dat te zien. We hebben in Sydney gewoon een beetje bij de haven rondgeslenterd en gezocht waar we het best kunnen zitten met Oud en Nieuw (want het is dan dus echt gekkenhuis daar rond de harbour bridge en opera house, zooo druk!) dus nja daar hebben we ff rondvraag nr gedaan, ijsje gegeten, en toen moesten Thijs en Tim weer terug, dus zijn Iris en ik met zn tweetjes gebleven en hebben we lekker een biosje gepakt!! we zijn naar Australia geweest (de film Australia dan he :P) wat een TOPfilm, ongelooflijk! als je nog s wat moois wil zien is dat een echte aanrader! Toen we om 5 uur ofzo uit de bios kwamen was het helaas een beetje dichtgetrokken en toen we weer op de ferry zaten terug naar Parramatta begon het dus ook te regenen dat het goot.. in Parramatta aangekomen knorden onze beider maagjes behoorlijk dus hebben we ff een restaurantje gepakt, Pitabroodje gegeten en chocolademelkje gedronken en op de trein naar huis... wat een avontuur!
Nja kerst; gek maar leuk, ik ben heel benieuwd wat oudejaarsavond gaat brengen! (ik hoop oliebollen!:))
xxx mij

  • 28 December 2008 - 15:46

    Mary:

    Hoi Nagila en Iris, ik kan me helemaal voorstellen hoe gezellig het voor jullie moet zijn om weer een vriendin van thuis te zien en leuke dingen te doen samen! Geniet van de warmte, hier is het inderdaad koud. Bijna schaatsen?! kusjes, M

  • 28 December 2008 - 16:45

    Corina:

    Leuk allemaal weer. Dinsdag ga ik waarschijnlijk met Selomi naar de film Australia.
    Geniet nog maar samen!!

    Liefs Corina

  • 29 December 2008 - 18:18

    Leni&Nico:

    Hallo Nagila,
    Even laten weten dat we je berichten regelmatig lezen. Volgens ons wordt het steeds moeilijker voor je om straks weer gewoon terug te komen, maarja je zou natuurlijk ook daar verder kunnen studeren.
    Wat een verschil kersttijd hier in Nederland of daar waar jij zit. Onvoorstelbaar! Nu op weg naar de jaarwisseling. Ja, dat het is echt afwachten of er oliebollen zijn, want dat is toch typisch Hollands. We wensen je in iedergeval gezellige dagen en een gezond en kleurrijk 2009.Lieve groet van ons beiden.


  • 04 Januari 2009 - 18:31

    Yusuf & Hilda:

    He Nagila,
    Vandaag ben je jarig :)
    Happy birthday!!!!
    Geniet van je tijd daar en tot mei .....
    Daniel komt de 8e terug

  • 06 Januari 2009 - 12:40

    Marijn:

    Heeej Nagila, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van je tijd daar in Australia!

    Groetjes,
    neef Marijn (en fam.)

  • 06 Januari 2009 - 16:04

    Emma Van Rij:

    hee nagila!!
    gelukkig nieuwjaar nog hè, had je trouwens mijn verjaardags-sms ontvangen? ik weet niet of dat kan met mijn malinese telefoon.. ik kan in elk geval geen smsjes ontvangen. Maar jullie hebben dus een leuke kerst en oud&nieuw gehad? absurd hè, zo in de warmte.. voor mij was het ook niet echt kerst. al helemaal omdat de moslims het hier niet vieren natuurlijk.. en oud en nieuw was ook niet echt spetterend, maar toch geinig om een keer mee te maken. veel plezier nog met iris! doeii xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2009

Wereldreizigsters

04 Februari 2009

relaxt

08 Januari 2009

first hot birthday!

27 December 2008

first hot xmas

12 December 2008

Dutch shoppp!!
Nagila

Actief sinds 10 Juli 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 16755

Voorgaande reizen:

15 Juli 2009 - 31 Juli 2010

Hillsong International Leadership college

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: