first hot birthday! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nagila Koster - WaarBenJij.nu first hot birthday! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nagila Koster - WaarBenJij.nu

first hot birthday!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nagila

08 Januari 2009 | Australië, Sydney

hello allemaal,
om maar met de deur in huis te vallen.. EEN HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN!!
Bij jullie lekker koud, bij mij heerlijk warm...
Iris was hier natuurlijk en we hebben een super uiteinde gehad en een super begin, dus ik denk dat voor ons het jaar niet meer stuk kan!

We zijn de 29e dec met Tim en Thijs naar de Blue Mountains geweest, een prachtig berggebied ongeveer een uurtje hier vandaan. Je rijdt gewoon van uitkijkpunt naar uitkijkpunt eigenlijk en steeds heb je weer een geweldige view over de bergen, watervallen en rotswanden.. We hebben geluncht in Katoomba, een stadje in de mountains. Het laatste uitkijkpunt was eigenlijk het mooist want het was al een beetje tegen de avond en het begon mistig te worden, dus op een gegeven moment stonden we gewoon midden in de wolken.. echt heel gaaf!

De 30e zijn we, weer met Tim en Thijs, naar de Dutch shop gegaan om te zoeken naar oliebollenmix. Natuurlijk was dat al uitverkocht (wat wil je 1 dag voor oud en nieuw:P) maar we hebben wel mooi kerstbrood kunnen scoren.. Dan maar oliebollen bakken op de oude manier volgens grootmoeders recept. Ze zijn echt prima gelukt dus new years even bracht toch nog oliebollen met zich mee :D
Die avond hadden we ook nog een pannenkoekenfeestje, met Jelte en zn vriendin er ook bij, met echte hollandse pannekoekenmix!

Eindelijk is het dan zover! oud en nieuw in Sydney.. 's ochtends al vroeg weg, met de auto naar Seven Hills en op de trein naar Circular Quay oftewel Sydney! Daar aangekomen hebben we nog wel ff rond moeten zoeken naar een plekje, koelboxen en oliebollen meeslepend dus dat was minder, maar tegen 13.00 hadden we ons maar mooi geinstalleerd recht tegenover de Harbour Bridge. Toen begon het wachten, maar om eerlijk te zijn viel het best wel mee! helemaal omdat het gewoon super mooi weer was en wij lekker onder een palmboompje zaten. Om 9 uur was er al het familyfirework, voor de families met kleine kids.. dat was al spetterend, maar toen het vuurwerk om 12 uur....jemineetje! wat een knallen, kleuren en gewoon super gaafheid!! echt geweldig!! vanaf de harbour bridge maar ook overal door de haven heen spatten de vonken ervan af!! De trein naar huis was iets minder omdat er echt duizenden en duizende mensen op dezelfde tijd reisden, dus uiteindelijk belandde we rond 05.00 ofzo in bed, moe maar voldaan.. ja new years eve in sydney moet je echt een keer beleefd hebben!

Nieuwjaarsdag hebben we verder niet echt meer meegekregen... we hebben tot 3 uur in de middag geslapen en de rest van de dag eigenlijk gewoon gezeten..nog steeds moe maar blij :)

Van 2 januari tot 6 januari hadden we een hotelletje in Sydney geboekt..wat een feest! Met z'n tweeen in een wereldstad! 2 jan op de trein van Toongabbie naar Parramata, waar we het feest hebben ingeluid met een chocoladepizza als onbijt! daarna van Parramata naar Central op zoek naar ons hotel; Sydney Central on Wentworth. Snel gevonden gelukkig, tas gedropt en de stad in!!Via Hyde Park, St Marys Cathedral en de Royal Botanic Gardens maakte we onze weg naar het Opera House.. een paar mooie kiekjes geschoten en toen door naar The Rocks, het oude centrum van Sydney. Je geloofd gewoon eigenlijk je ogen niet dat dat nog kan bestaan tussen al die modernheid en miljoenengebouwen, schattige kleine huisjes en nog kleinere straatjes met gezellige restaurantjes! echt heel erg leuk.. Daarna, met pijnlijke voetjes inmiddels zijn we nog door de Queen Victoria building terug naar ons hotel gelopen.
Za 3/1 Zijn we 's ochtends naar de Paddy's markets gegaan, een soort zwarte markt in Chinatown. Lekker rondgeslenterd, enkelbandje gekocht :) daarna door Chinatown gelopen, in echt een snoepig leuk winkeltje geweest met cremetjes en make-upjes.. erg duur maar ontzettend lief! Na Chinatown picknicke naast de Chinese Gardens (je moest betalen om drin te gaan!!) met stokbrood en tzatziki en toen door naar Darling Harbour! koffietje gehaald bij Starbucks en aan de haven gezeten in het zonnetje..wat een leventje! 's avonds hebben we lekker pizza gegeten in een restaurantje aan darling harbour en een prebirthday cocktail gedronken!! want ja morgen ben ik jaaarig!! :D
Zo 4/1 MY BIRTHDAY! we begonnen met een champagneonbijt! fles champagne gekocht, aarbeien en een reep chocola.. ja lekker onbijtje! daarna met de ferry naar Manlybeach (het was gewoon 38 graden op mn verjaardag dat is nou nog nooit gebeurt:)) lekker aan het strand gelegen, gezwommen, yoghurt met fruit gegeten als verjaardagsdiner en daarna champagne gedronken (alweer) in darling harbour. Bij dat restaurantje was een salsanight aan de gang, hartstikke leuk! dus ik heb zelfs nog een dansje gewaagd op mn verjaardag..
Ma 5/1 hadden we lekker een relaxdagje, tijdschriftje gekocht en op en kleedje gelegen in de Botanic Gardens!
Di 2/1 Helaas aan alles komt een eind! 's ochtends hebben we wat geshopte, cadeautje gekocht voor Annemarie en Paul en zijn de richting the Rocks gelopen. We hebben thee gedronken en geluncht bij het Gumnut Tea House op een schattig binnenplaatsje.. daarna zijn we naar een prachtig plekje onder de harbourbridge en palbomen gelopen en hebben ons kleedje gespreid voor een middagdutje :) met vernieuwde krachten zijn we toen de harbour bridge opgelopen, wat eigenlijk best wel mee viel en we hadden natuurlijk een super mooi uitzicht! Daarna terug naar het hotel, tas op de rug en op de trein om onze feestweek af te sluiten zoals we m begonnen zijn.. met een chocoladepizza bij Max Brenner...

Heel veel Liefs mij

ps alle foto's zijn te bewonderen op www.picasaweb.google.com
log in met nagilakoster@hotmail.com
wachtwoord: iloveaustralia
foto's van het vuurwerk staan dr nog niet op maar die komen nog!! beloofd...

• 08 Januari 2009 - 15:51

Emma:

zozo, wat een gezelligheid allemaal. voelde je je wel echt jarig met die 38 graden? toch wel ff iets heel anders dan normaal. maar t zal wel gelukt zijn let al die champagne en andere lekkernijen. staan er nog meer spannende dingen op het programme of gaat iris al bijna op weg naar andere tropische oorden? kuss!!